bloggpappans.blogg.se

Mitt liv, mina ord

Söndag, en vilodag?

Kategori: Allmänt

Idag, liksom många andra dagar, är en Söndag. Dagen efter lördag och innan måndag. En vilodag enligt tradition. Butiker har alltid varit stängda på söndagar tom 70 talet. Därefter släpptes öppettiderna fri här i Sverige och tack vare dessa brainiacs så blir jag tvingad att arbeta helg. Fåkk Juu!  I Danmark, enligt något jag läste någonstans på nåt ställe i nån tid , är det förbjudet enligt lag att ha öppet på söndagar. Samma lag gälleri Tysklad och flertalet andra länder.
 
Nackdelar är ju om om man glömt att handla något, då kan det bli jobbigt om ALLT är stängt. Ska väl inte klaga men va fasen, att arbeta 2st tolvtimmars skift är rätt tungt + de "vanliga" arbetsdagarna innan och efter.
 
>>Reminder to myself, köp limstift!<<
 
Jag kan påstå att jag aldrig riktigt vilar på söndagar, alltid fullt upp. Idag har det varit städning , sorterade och fixade i hyllor och bland papper samt tvättade jag + lagade mat. Fullt ös, har knappt suttit stilla förrän nu. Och jag lyckas alltid tvätta fel saker. Ofta handlar det om för små kläder, trasiga kläder osv. Nu lyckades jag få med en nässpray, en svart fingervante samt en röd duk som det står "god jul" på, kanske ingen prioritet men nu är de rena och luktar blommor.
 
Nu när maten har krypit ner och satt sig i grovtarmen så ska jag passa på att gå en runda med min lilla hund.
Lär somna gott ikväll och då får ungarna också göra det!..hoppas jag!
 
 
Dags att komma igång ordentligt med träning och inte bara fantisera
 
 
Undra hur många gånger jag har sagt så ?
 
 
 
 
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: