bloggpappans.blogg.se

Mitt liv, mina ord

Höstblåsor, igen!!

Kategori: Allmänt

Förra året, på försommaren så fick jag hög feber, sjukt ont i halsen där allt jag åt smakade konstigt, brännande känsla i händerna där både prickar och konstiga jack som var innanför huden. Huden kändes liksom för tight på något sätt.
 
Kom ihåg, höstblåsor är en barnsjukdom!
 
Och va fan hände i Onsdags då? Jo, jag fick feber, mina händer gjorde ont, galet ont i halsen, kunde knappt svälja,
prickar och samma slags konstiga jack. Ringde vårdguiden och de sa att inget är omöjligt, att som vuxen få höstblåsor är inte speciellt vanligt. Att få höstblåsor 2 gånger i ens liv händer verkligen inte ofta, det är högst osannolik men att få det 2 gånger på 2 år som vuxen är helt sanslöst.
Allt pekar mot höstblåsor men hon tyckte att jag skulle kolla upp det i säkerhets skull.
 
Får väl boka en läkartid, men det känns också jobbigt att sitta å vänta på något man i princip redan vet.  Fast ja, äsch, jag vet hur det kommer sluta oavsett vad jag säger nu. Jag tänker ringa, sen känner jag att jag vill vänta lite,sen blir det lite bättre, då skiter jag i det.
 
 
 
Nu hade vi precis en underbart mysig middag med barnen, tände ljus och släckte ner, åt väldigt god mat och efterrätt..Celine tyckte det var jättemysigt =)  och det gjorde jag med...gosigt att mysa till det sådär ibland =)
 
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: