bloggpappans.blogg.se

Mitt liv, mina ord

Nu var det klippt

Kategori: Allmänt

Tycker så synd om skruttan, mardrömmarna vill inte ta slut. Hon skriker i verkligen panik på nätterna.  Jag vaknade först inte av det (naturligtvis, jag sover rätt djupt ibland) men Sandra sparkade till mig och jag rusar upp och springer iväg...åt fel håll. Han Sandra inte stoppat mig hade jag säkert sprungit vidare .. vadå trött man får bli.
 
Men nu, 2 nätter i rad har jag gått in i hennes rum efter panikskriken och burit henne till våran säng, då har hon sovit som en stock.
Hon pratar mycket om det på dagarna men för övrigt verkar hon helt okej på dagarna åtminstone. Jag hoppas, för hennes skull, att det snart går över ...
 
 
 
Igår skulle Liam ta sig hem direkt efter skolan eftersom han hade fotbollsträning strax efter. Han slutade halv 3 och kom inte hem förrän efter 4. Han älskar fotboll så jag förstår inte riktigt hur han tänker.. han har en sådan stolthet, och är så envis att han hellre förlorar det han älskar än att ha fel.  Det kan bli farligt om det fortsätter...Tyvärr så måste jag medge att jag känner igen mig i det. Har varit likadan, har nog vissa tendenser kvar av det fortfarande men absolut inte på samma nivå. Jag har kanske vuxit upp lite smått men det är väl på tiden med tanke på att jag snart är 30.  Det kanske inte har så mycket att göra med mognad heller ? Vad vet jag, det är väl helt enkelt något de flesta lär sig hantera med åren.
För att göra en låååång historia med tårar, skrik och svordomar kort så kan jag säga att han till slut fick inte gå på träningen. Han är trots allt 10 år, dags att visa något slags ansvar och förstånd. Å andra sidan, han är bara 10 år..hur man tycker och tänker på den punkten är nog väldigt individuellt.
 
 
Celine har börjat utvecklas väldigt mycket, är glad att jag varit hemma så pass mycket som jag har  varit..har inte missat så mycket.  Senast igår så var i lekparken, helt plötsligt ställer hon sig upp och börjar gunga sig själv. Det har ALDRIG hänt förut. Helt sanslöst . Duktig tjej. 
De klipper och klistrar rätt på dagis och självfallet vill hon göra det hemma också. Hon några reklampapper som hon började klippa försiktigt på.  Hon klippte sig sedan i fingret vilken kan hända den bästa, ingen fara med det. Hon lär sig fortfarande.  Men sen så...faaaan. Hon klippte av en bit av sitt hår, sen i fingret igen, sen började hon klippa i en kofta, sen sig själv i näsan...och där bröt jag ut i skratt.  Jag vet inte varför, så tragiskt roligt. Hon började tjuta för att hon hade ont i näsan.  Det var nog den första gången jag har varit med om det..

Sen åkte saxen bort kan jag ju säga.  Skulle kanske ha tagit bort den för ett par olyckor sen men what to do ;)
 
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: