bloggpappans.blogg.se

Mitt liv, mina ord

Fan va dyrt det ska vara !

Kategori: Allmänt

Nu börjar vi bli trångbodda, söker en 4a men fan va dyrt det ska vara !  Iaf i vårat område. Kanske man ska flytta längre uppåt i landet? eller söder ut? Spanien? ;)    Eller småland? vette fan. VI har ju ingen bil heller så det är dumt att flytta ut till landet.  Och så blir det problem med jobbet,  det är inte lätt.  Vart är det fint att bo? Några förslag?
 
Och barnen,ska de byta skola/dagis? Jag kan inte säga upp mig och sen flytta, det känns ju jäkligt onödigt. 
 
Mycket att tänka på.
 
Så här såg min prinsessa ut på vägen till förskolan.."Mina häftig"  sa hon..Ja, hon är jäkligt häftig ! ;)
 
 
Och på tal om barn och saker..försäkringskassan vägrar att ringa upp mig!  Så jäkla snällt av de. Jag som bara ringer dit för att jag inte har någon annan att prata med. Vill ju inget viktigt, absolut inte. Jäkla pittskaft!

Kommentarer

  • Sandra 4 barnsmamma säger:

    Ja hon är ju super häftig!! :-D
    Mammas tösabit<3

    2013-08-27 | 11:26:13
  • Carolin säger:

    Vi letar också, gärna 4:a för oss med. Prata inte trångboddet, vi bor i min jävla etta på stan! Visst, den är rätt stor för att vara en etta, har "matrummet" (har kokvrå och matrum, alltså separat) som grabbarnas rum, vi själva sover i vardagsrummet med dottern. Blir riktigt trångt när hon ska ha vanlig säng som tar mer plats! Än så länge har hon ju spjälsängen som är liten. Saknar inte alls att bo i 4:an vi hade i Karlhov, inte alls! :/ Det suger att vi var "tvungna" att säga upp den pga att det vart för dyrt att bo där när dottern föddes och (på tal om dem) FK var sega med att betala ut pengar till oss! Hade vi bara fått pengarna när vi skulle så hade vi kunnat bo kvar men hyresvärden ville inte vänta in pengarna, snåla jävel! Vi vill flytta ifrån stan helt och hållet men det är svårt när vi inte har körkort :( Hade i alla fall en av oss ahft körtkort så hade vi kunnat flytta längre bort på en gång men nu kollar vi ju mest i stan (förutom vissa ställen som typ ronna!) och så är vi ju så vana vid att bo så centralt så det var jobbigt när vi bodde uppe i Karlhov utan annat än en turkaffär (får man säga så?!) :/ Hoppas ni (och vi) hittar större snart så vi slipper klaga! :)

    2013-08-27 | 13:44:01
    Bloggadress: http://carowlin.blogg.se

Kommentera inlägget här: